Idézet

"Olvasd, nézd, hallgasd azt, amire a szervezeted vágyik, meglátod, minden hangulatodra, állapotodra találsz műfajt, s azon belül keresd azt a darabot, amelynek színvonala megüti a mértékedet." /Vavyan Fable/

"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." /Vavyan Fable/

2015. augusztus 7., péntek

LOL könyvek a Móra kiadótól

Egészen zsenge korom óta rajongva, dédelgetve imádom a Móra kiadó könyveit. Az ő könyveiken nőttem fel (többnyire). Tartsatok érzelgősnek, de úgy éreztem, hogy mindig tudták, hogy mire van szükségem.
Minőséget adtak ki a kezükből már régen is, és örömmel mondhatom, hogy ez a mai napig így van. 

A bejegyzés címéből már rájöhettetek, hogy a Móra kiadó egyik sorozatáról, a LOL könyvekről ejtenék most majd pár szót. Először is mik a LOL könyvek?

"Ugye tudod, minek a rövidítése a LOL? Ha valami nagyon tetszik, vicces, röhejes vagy éppen szánalmas, na az LOL. Ha unod már a vámpírokat meg az egyéb misztikus lényeket, új sorozatunkban belevaló, hétköznapi csajokról olvashatsz, akiknek az élete tele van ilyen vicces, időnként meg persze romantikus pillanatokkal. Válaszd ki a hangulatodhoz legjobban illő történetet, és a végén úgy érzed majd: ez tényleg LOL!"  Található ez a bemutató szöveg a Móra kiadó honlapján (http://www.mora.hu/sorozat/lol-konyvek).  Számomra azonban kicsit mást is nyújtott a könyv, mint nevetést. Talán tini fejjel nem feltétlenül veszi ezt észre az ember, de elég mélyenszántó gondolatokkal is rendelkezik némelyik, és egész jó tanácsot ad a mai tiniknek (kár hogy egyet-kettőt nem tini fejjel olvastam el, talán másképp álltam volna a világhoz).



Ezen kategórián belül jelenleg tíz könyvet lehet találni, amiből testvérek között is én már elolvastam legalább a felét. Itt az ideje, hogy ejtsek is róluk pár szót. 





Kelly Oram: Szívzűr terápia strébereknek című könyvéről már írtam egy bejegyzést (http://www.ariadneolvasmanyai.blogspot.hu/2015/02/kelly-oram-szivzurterapia-strebereknek.html) így erről különösebben nem ejtenék szót, esetleg annyit, hogy az eddig olvasottak közül azt hiszem ez volt az első, a kedvenc. Szerettem a stílus, a karakterek és a mondanivaló miatt. Ó, és ami még plusz jó, hogy a Móra kiadó honlapján vannak naplórészletek, amik kiegészítik a könyvet. Imádom :D (http://www.mora.hu/hirek/avery-es-grayson-naploja)




Aztán ott vannak a Marni Bates könyvek. Személy szerint először a Rocksztárt kaptam karácsonyra címűt olvastam, majd ezt követte a Smith gimi sorozat első  két része, a Segítség, YouTube-sztár lettem! majd a Láthatósági mellény lúzereknek. Bár a Rocksztárt kaptam karácsonyra címűt nem sorolják a sorozathoz, van közük egymáshoz. Ugyanis mindhárom általam olvasott kötetben feltűnik a ReadySet együttes, ráadásul nem is kis szerepben. Időben szerintem a történetek az alábbi időrendben következnének. Segítség, YouTube-sztár lettem! ezt követné a Rocksztárt kaptam karácsonyra, majd a Láthatósági mellény lúzereknek, majd a másik két rész, amihez nem volt még szerencsém, Menő-riadó Kambodzsában és az Itt a vége, lúzer véle!
A három általam olvasott kötet mind bővelkedett humorban, ám a lányok helyett inkább a főszereplő srácok voltak, akik a szívemhez nőttek. Eddig a sorozat 10 pontból egy erős 8, ami nem rossz, tekintve, hogy magasra tettem a lécet. 
A Rocksztárt kaptam karácsonyra című kötetből Dominic-et jobban megkedveltem a Segítség, YouTube-sztár lettem! című kötetben, mint a saját, róla szóló történetében, pedig utóbbiban csak apróbb szerepe volt. Timet viszont jobban kedveltem a rocksztárosban és a youtube-osban, mint a lúzeresben. Úgy látszik, ez így megy. A lányok közül azt hiszem Kenzie volt a kedvenc, őt követte Holly és Jane. A srácok között viszont abszolút Logan, Scott és a végén Dom jön, na meg ugye Tim. 

Önbizalomhiány, kiközösítés, klikkesedés, önmagunk elfogadása, stb. Elég sok témát felvetnek a könyvek, amin érdemes elgondolkodnia az embernek. Az írónő szórakoztató, színes és könnyed köntösbe burkolja a történeteket, ami élvezhetővé teszi az olvasást. 



És most jöjjön az az egy, ami nekem nagyon nem...
Jandy Nelson: Az ég a földig ér

A történet fő húzószála Joe és családja volt, akik kedvelhetőek voltak, ellenben a főszereplő lánnyal, Lennie-vel. Megértem én a gyászt, meg még elég sok mindent, de kicsit olyan volt, mint ha ezt a lányt a kedves írónő megpróbálta volna leszuszakolni a torkomon. Túl sok volt. Egyáltalán nem tudtam azonosulni a főszereplő lánnyal, irritált a karaktere, pedig tényleg igyekeztem megkedvelni. Voltak olyan megnyilvánulásai, amik tetszettek, de többnyire idegesített. A többi szereplő viszont kedvelhető volt, így a történetet ők vitték a hátukon. Kár, hogy Lenni körül forgott többnyire minden. Talán Joe szemszögéből jobb lett volna a történet. Esetleg nagyiéból. Őt nagyon szerettem, a virágoskertjével meg a titkaival együtt. 


Tehát mindent összevetve tíz könyvből eddig ötöt olvastam, ebből egy abszolút kedvenc, három nagyon tetszett, egy pedig nem az én világom. Ez azért egész jó arány. :) Mindenképpen megérdemel a maradék öt könyv is egy esélyt. :) A Smith gimi sorozat két fennmaradó részére abszolút kíváncsi vagyok, remélhetőleg hamarosan az a két könyv is górcső alá kerül. Addig pedig melegen ajánlom a Móra kiadó eddig olvasott könyveit, s kívánom, hogy mindannyian találjátok meg azt a könyvet, ami kikapcsol, ellazít, vagy épp felpörget egy olvasással töltött napon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése