Idézet

"Olvasd, nézd, hallgasd azt, amire a szervezeted vágyik, meglátod, minden hangulatodra, állapotodra találsz műfajt, s azon belül keresd azt a darabot, amelynek színvonala megüti a mértékedet." /Vavyan Fable/

"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." /Vavyan Fable/

2012. január 9., hétfő

Jennifer Weiner - Jó az ágyban

Ismertető: "Mi lehet annál szörnyűbb, mint amikor a pasink kövérnek tart? Például ha ezt még meg is írja egy népszerű női magazinban…
„Soha nem felejtem el azt a napot, amikor megtudtam, hogy a barátnőm nehezebb, mint én…
Véletlenül megtaláltam a fogyókúrás naplóját, amelyben feljegyezte, mikor mit evett, mit tervez enni ezután, és hogy megissza-e az előírt 2-3 liter folyadékot naponta. Ott volt a neve. Ott volt a fogyókúrás programban kapott azonosító száma. És ott volt a súlya is, amit, mivel úriember vagyok, nem fogok elárulni. Legyen elég annyi, hogy sokkolóan magas szám volt.
Tudtam, hogy C. nagydarab lány. Nagyobb, mint a tévében látott fürdőruhás modellek, vagy a vígjáték- és kórházi sorozatok légiesen karcsú szereplői. Egyértelműen nagyobb volt, mint bármelyik korábbi barátnőm.
A válla olyan széles, mint az enyém, a kezünk is majdnem egyforma méretű, és a mellétől a hasáig, a csípőjétől a combja domborulatáig csupa édes hullám és hívogató melegség volt. De mások társaságában már nem éreztem magam ilyen kellemesen mellette. A 178 centi magas C., akinek a felépítése leginkább egy nehézsúlyú díjbirkózóéra emlékeztetett, nem tudott észrevétlenül beleolvadni a tömegbe.
Nagydarab nőt szeretni bátor tett a mai világban – sőt, talán hiábavaló is. Mert hiába szerettem C.-t, tudtam, olyasvalaki iránt lángolok, aki nem hiszi el magáról, hogy megérdemli a szerelmet.”
Cannie Shapiro nem akar hinni a szemének, amikor meglátja, hogy a barátja, Bruce, akivel épp „szünetet tartanak”, ezt írta róla. Amúgy sincs túl jó passzban, az anyja ugyanis váratlanul bejelenti, hogy leszbikus, az egyik kolléganője állandóan fúrja a munkahelyén, ráadásul valóban van egy kis probléma a súlyával…
Egy igazi nő azonban nem hagyhatja ennyiben a dolgot. Cannie kétségbeesett fogyókúrába kezd, hogy visszaszerezze Bruce-t, és helyreállítsa a saját önbecsülését, ám ezzel olyan eseménysorozatot indít el, amely örökre megváltoztatja az életét…
Jennifer Weiner, a nagysikerű Egy cipőben és Kismamák pácban szerzőjének első és egyik legsikeresebb műve, amellyel az egész világon berobbant az irodalmi köztudatba. Egy szórakoztató, intelligens, megható és humoros szingliregény azoknak, akik a kliséknél többre vágynak."

Vegyes érzelmeket tápláltam a könyv iránt. Ahogy elkezdtem olvasni, és megláttam Bruce cikkét, meg tudtam volna fojtani, pedig csak egy szereplő. Hogy lehet valaki ennyire érzéketlen tahó? Már az első pillanatban rühelltem a fazont. Aki ilyet képes írni a barátnőjéről bosszúból (mert a lány szünetet akart a kapcsolatban) az nem férfi, hanem egy gerinctelen féreg az én szememben. Mindenesetre a szerző telibe talált, ugyanis a pasit első mondatra is utáltam már. Cannie karakterét szerettem, bár vele kapcsolatban is volt néha olyan érzésem, hogy két nagy pofon talán észhez térítené.Bruce vinnyogó barátnője is betette a könyv vége felé a kiskaput nálam, és iszonyat dühbe gurultam, mikor olvastam, hogy Cannie-t meglökte, ő rosszul lett, és megindult 2 hónappal korábban a szülés. Hát mondom ez nem igaz... Úgy a Bruce és barátnője párost szépen száműztem volna a sarkkörökre... Szerencsére jóra fordul a történet, Joy túléli, és Cannie élete is normál kerékvágásba kerül. Szerettem a könyvben Dr. K személyét. Mindig ugrásra kész volt, és szerethető figura volt. Átsegítette a lányt a lehető legnehezebb pillanatokon, megnevettette amikor arra volt szükség, tehát azt nyújtotta, amire szüksége volt. Egész jó történet, megfelelő szereplők, és cselekmények. 

Pontozás: 10/6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése