Idézet

"Olvasd, nézd, hallgasd azt, amire a szervezeted vágyik, meglátod, minden hangulatodra, állapotodra találsz műfajt, s azon belül keresd azt a darabot, amelynek színvonala megüti a mértékedet." /Vavyan Fable/

"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." /Vavyan Fable/

2016. május 30., hétfő

Izolde Johannsen: Róma (A kárhozat éjjele 1.)

„Ahogy a történelmet még soha nem olvastad. Ókor, középkor, újkor egymást követő évszázadok, az idő forgatagában. Birodalmak, uralkodók, országok születnek és omlanak össze, miközben nem mindennapi hősünk átéli a letűnt idő feledhetetlen eseményeit. 
Se nem fiú, se nem férfi, se nem élő se nem holt. Rabszolga, aki halálával új életet nyert s vele a bosszút, a hatalmat és a halhatatlanságot. Ifjúsága, elbűvölő álcaként takarja el valódi lényegét, s a kétezer éves kaland így válik egy vámpír létezésének letehetetlen krónikájává.”


Megjelent 2013-ban az Underground kiadó gondozásában.
Oldalszám: 522
ISBN: 978-963-087-094-8

Köszönöm Izzie-nek, hogy felhívta erre a könyvére is a figyelmem, s megmutatta a blogos beolvasót, ami alapján még jobban kedvet kaptam a történethez. :)
Az első nyolc fejezetbe kaphattok betekintést, ha a linkre kattintotok. :)

Véleményezés:
Először is nagyon tetszett, ahogy az írónő beleszőtte a történelmi regényébe a fantasy elemeket. Senki nem gondolná, de tökéletesen belepasszol Caspar az események sorába. Mély és összetett személyiséget kapott, ugyanakkor „életét” a kettősség jellemezte.

A történet az elejétől szépen ível felfelé, fenntartva az ember érdeklődését.
Már az első fejezetnél megvettek kilóra. Kr.e. 134. Gallia.
Tanúi lehettünk egy család igazi egységének. Főszereplőnk itt még édesanyja hasában készült a világrajövetelre, s egyáltalán nem számítottam arra, hogyan alakul az élete. Megismerhettem a szüleit, s a nővérét, aki a Menase nevet viselte. Támadás, halál, születés, rabság, egy rövid fejezet megannyi történést körülölelt. S ez még csak a kezdet…
A második fejezetben tizenöt évvel később járunk, főszereplőnk rabszolga a testvérével együtt. Először ebben a fejezetben éreztem a kettősséget, ami körüllengi Caspar karakterét. Amikor arról írt a szerző, hogy a tizenöt éves fiú puszta kézzel tépte ki egy még élő kutya szívét, elszörnyedtem. Úgy éreztem, hogy Caspar nem fogja elérni, hogy kedveljem. Ellenben a nővérét az első perctől megszerettem. Talán ezért is éreztem úgy a negyedik fejezetnél, hogy valami fontosat veszítettem el.
Ahogy az olvasó halad előre a történetben, megannyi információ kerül birtokába, s megismerheti Caspar „átváltozásának” kalandos történetét. Külső szemlélők nem igazán mondanák meg, hogy mi is lett belőle, ám az állatokat nem lehetett becsapni, a kutyák és a lovak megvadultak amint a közelükbe merészkedett, és igyekeztek eltépni láncaikat, s menekülni.
A hetedik fejezet már Kr. u. 79-ben játszódik, tehát jó nagy időintervallumot ugrottunk át, ahogy arra már Izzie felkészítette az olvasókat. (Ez a történetben többször előfordul.)
Caspar már több mint kétszáz éve gyakorolja a vámpír létet, mégis ifjúnak számít még a fajtársai között. Lobbanékony, szenvedélyes, haragos. Tetszett, hogy többnyire csak akkor gyilkolt, ha igazságtalannak tartotta az illetőt. Például az egyik fegyőrt azért ölte meg, mert erőszakoskodott a rabokkal.
Szerettem azokról az időszakokról olvasni, amikor Caspar és a „térítője” együtt járták a világot. Igazán humoros párbeszédeknek lehettem tanúi.
„– Miért kínzod őket? – térítője kíváncsian nézett rá, miután továbbsétáltak.– Miért csak én szenvedjek? – kérdezett vissza pimasz mosollyal.– Ne játssz az étellel!– Ezt pont te mondod…– Az más. Én a teremtőd vagyok, azt teszek, amit csak akarok. Még veled is átokfajzat.”
Részletesen elénk tárult Pompej pusztulása, ugyanakkor Caspar újabb fájdalmas dolgot „élt meg”, elveszített valakit, akit még fontosnak gondolt. Ám a veszteségek és tragédiák mellett új ismeretségre is szert tett.

Szerettem a leíró részeket, ugyanúgy, mint a párbeszédeket. A karakterek jellemzései mindig színesek voltak és megkapóak. Rhiannon volt a történetben az egyik kedvencem. A kapcsolatok/kapcsok közül pedig azt szerettem a legjobban talán, ami összekötötte Caspart és Pollio-t. Amikor közös jeleneteik voltak, mindig mosolyogtam.
Római történések, vámpírok, vérfarkasok, félvérek és egyéb teremtmények teszik színessé a történetet. Mindez ráadásul olyan köntösben, hogy az olvasó ne akarja egyhamar letenni a könyvet.
Család, veszteség, árulás, rabszolgaság, halál, újrakezdés, vérengzés, szeretet, aggódás, bosszú... mind-mind megtalálható ebben a regényben.

Amíg az ember olvassa ezt a kötetet, Casparral kapcsolatban több érzés is megrohamozza. Egyrészt megértés, együttérzés, helyeslés, másrészt pedig azért ott a vívódás is, mert nem mindig a jó döntést hozza. Személy szerint az elején annyira nem szívleltem, a végére viszont teljes mértékig megértettem, hogy mit miért tesz, és határozottan igazat adtam neki. A könyvet befejezvén pedig csak arra tudtam gondolni, mindenképpen szeretném a folytatást is olvasni!

Pontozás: 10/10


Köszönöm Izzie-nek a lehetőséget! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése