Idézet

"Olvasd, nézd, hallgasd azt, amire a szervezeted vágyik, meglátod, minden hangulatodra, állapotodra találsz műfajt, s azon belül keresd azt a darabot, amelynek színvonala megüti a mértékedet." /Vavyan Fable/

"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." /Vavyan Fable/

2015. szeptember 19., szombat

Leitner Olga: Bakker, azok a csodddálatos férfiak!

Leitner Olga, a népszerű Bakker, anya lettem! (2014) című könyv szerzője új könyvvel rukkolt elő az olvasóközönségnek.
Mit is tudhatunk a szerzőről?
Sokoldalú személyiség, aki nem riad vissza attól, hogy véleményét formába öntse, és segítséget nyújtson az azt kérőknek. Író, újságíró, párkapcsolati és életvezetési tanácsadó. Végzettségét tekintve közgazdász, ám rájött az évek során, hogy írás és „lélekbúvárkodás” nélkül nem tud létezni. Szerintem ezért sokan hálát is adnak a sorsnak. :) (Információk: www.naszfrasztreningek.hu)

 

Most pedig a könyvről:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmazhat!

Fülszöveg: „A nagysikerű Bakker, anya lettem! című könyv folytatásában Leitner Olga, a férfiakra jellemző magatartásmintákat kifigurázva arra keresi a választ, hogy „miért egyszerűbb például megjátszani az orgazmust, minthogy elmondjuk a párunknak, hogy most nincs kedvünk hozzá? Miért érezzük sokszor úgy, hogy a férfi csak szexet akar tőlünk, s miért nem értik, hogy mi viszont szeretkezni akarunk? Van-e különbség a szex és a szeretkezés között? Vajon mit szólnának a férfiak, ha tudnák, hogy a szexuális együttlét alatt olykor a másnapi teendőinken, konkrétan az ebéd menüjén jár az eszünk? És miért hisszük azt, hogy ha egy napig nem halljuk az imádott férfitől a „szeretlek” szót, akkor már nem is szeret minket? A fő kérdés pedig: mindezekből a keszekusza, sokszor saját magunk számára is bonyolult és néha nevetséges gondolatmenetekből miért nem ért és érez semmit a férfi?!” 
Ez a szókimondó, vicces, laza stílusú könyv, ugyanakkor szinte érthetetlen lelki vívódásokkal és eddig kimondatlan bölcsességekkel nagy bólogatásokra és hatalmas nevetésekre ösztönzi majd a nők azon rétegét, akiket foglalkoztatnak a párkapcsolatok útvesztői.”


 Kiadta: Athenaeum kiadó 2015-ben.
Borító: Földi Andrea
Oldalszám: 240

A könyv egy előszóval nyit, amelyet Borsos-Kőszegi Erika pszichológus írt, ezt követi az írónő bevezetője, majd rátér magára, a könyv témájára.
Először kicsit tartottam a könyvtől, mert lássuk be, az írónő elég ingoványos talajon járt, ráadásul ő maga is elismerte a bevezetőben, hogy akadnak majd benne elég „randa dumák”, amikért nem igazán vagyok oda (még ha néha a saját számból is kicsúszik ez-az… amiért roppantul haragszom is magamra és igyekszem nullára redukálni ezen alkalmakat).

Aztán a 16-20. oldalakon már határozottan éreztem, hogy lehet bármilyen „randa duma” a könyvben (ami nem volt túl sok szerintem), nem fog az értékéből veszíteni a szememben. Olvasás közben mosolyogtam, bólogattam, hümmögtem nagyokat, vagy épp döbbenten néztem, hogy ugye ez most nem komoly? Leitner Olga rátapintott a lényegre sok helyen.
A 43-45. oldalaknál hirtelen nem tudtam, sírjak-e vagy nevessek. A férfiak által adott válaszok kissé elkeserítőek voltak, Olga reakciói viszont határozottan mosolykeltők.
Ahogy haladtam a könyvvel, erőteljesen kezdem kiakadni. Tényleg! A 78. oldal ugyanis kiverte nálam a biztosítékot. Komolyan vannak ilyen férfiak? Én már az első kérdezz-felelek kérdéspár után is közöltem volna az illetővel, hogy köszöntem szépen, kalap-kabát agyalágyultkám. Valakinél ugyanis vállon felül súlyos bajok vannak, forduljon szakemberhez mielőbb. 
A 132. oldal után pedig most már határozottan nem tudok úgy nézni a Trónok harcára, mint előtte. Juj!

Miután befejeztem az olvasást, rengeteg dolog járt a fejemben.
Egyrészt ijesztően sok olyan felvetés, vélemény volt, amivel egyetértettem, másrészt rengeteg olyan is volt, amitől én személy szerint a falat vakarnám. Amit a könyvből igazán leszűrtem, az az emberi természet sokszínűsége. Az írónő nem húzza rá a férfiakra a vizes lepedőt, bármennyire is gondolják az urak most épp ezt, ahogy a nőket sem „csak” dicsfényben tünteti fel. Az érem két oldalát próbálta meg úgy bemutatni, hogy közben mindkét fél kapott tanácsokat, fricskákat a viselkedéssel kapcsolatban, illetve rámutatott egyes viselkedésjegyekre, amiket csak akkor tapasztalunk magunkon, ha jobban górcső alá vesszük magunkat, és az embertársainkhoz fűződő viszonyunkat.

Pár frappáns idézet a könyvből:




A könyvet ajánlanám mindenkinek nemtől és kortól függetlenül, feltéve, ha az olvasó rendelkezik azzal a készséggel, hogy nem vesz mindent halálosan a szívére, tud nevetni önmagán és másokon is, s nem mellesleg nyitott egy olyan véleményre, ami humoros köntösbe foglalva latolgatja a férfiak és nők helyzetét a világban. A könyv ugyanis bemutatja a férfiak és nők viselkedését egyaránt (általánosságban, ami alól persze vannak kivételek), elgondolkodtat, megnevettet.  

Köszönöm az Athenaeum kiadónak a lehetőséget.

Pontozás: 10/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése