Idézet

"Olvasd, nézd, hallgasd azt, amire a szervezeted vágyik, meglátod, minden hangulatodra, állapotodra találsz műfajt, s azon belül keresd azt a darabot, amelynek színvonala megüti a mértékedet." /Vavyan Fable/

"A jó könyv mindig megtalálta, ma is megtalálja azokat, akiknek íródott." /Vavyan Fable/

2011. december 31., szombat

Ken Follett - Papírpénz

Moly.hu ismertető: "Tim Fitzpetersonra, a brit kormány energiaügyi miniszterhelyettesére ráuszítanak egy kis prostituáltat, majd megzsarolják: ha nem árulja el, ki kapja meg a Shield olajmező feltárási engedélyét, kiteregetik a sajtónak, hogy csalja a feleségét. Kik zsarolják meg? Tony Cox, a hajdan kisstílű, ma már inkább feltörekvő vagány, a kis prostituált futtatója, egy jól menő klubhálózat tulajdonosa – és Felix Laski, a kétes hírű, ám nagymenő, dúsgazdag bankár, tőzsdespekuláns, aki meg akarja venni a Hamilton Konszernt, amelyik majd elnyeri az olajfúrási engedélyt. E látszólag egymástól teljesen független eseményekről informátorok és fülesek útján rendre értesül az Evening Post szerkesztősége. Mivel az összefüggésekre csak fokozatosan derül fény, egyetlen ifjú riporter, Kevin Hart kapiskálja csak, hogy óriási disznóság készül…"



Megrendeltem magamnak egy antikváriumból Linda Howard Mr Tökéletes című könyvét, és 3 másik könyvet kaptam mellé ajándékba. Ez volt az egyik. Csodálatos meglepetés volt, és nagyon örültem, hogy az antikvárium ilyen téren  is meglepetést tudott nekem okozni. Már az is maga volt a csoda, hogy megtaláltam az általam hőn áhított könyvet, még mellé kaptam három másik könyvet is. Mind fantasztikus állapotban. 

Nagy valószínűséggel külföldön rosszul járnék. És hogy ezt miért mondom? Mert amikor egy általam már régen ismert könyvesboltban az idős bácsi aki a tulajdonos volt, kezében tartotta egy szívemnek kedves Egyiptomos könyvet, megkérdeztem tőle, hogy az a bizonyos  könyv mennyibe kerül, visszakérdezett hogy neked mennyit ér? Én mosolyogva ránéztem, azt hittem viccel. De tényleg kíváncsi volt a válaszomra. Én halkan de mégis erőteljesen azt mondtam, hogy számomra a könyvek felbecsülhetetlenek. Ekkor láttam először meg az öreg szemében a csillogást, és azóta is szívesen látott vendég vagyok nála. Azt hiszem nem kell mondanom, hogy az a könyv az enyém lett, és azóta is felbecsülhetetlen a könyvespolcom hasonló darabjai között. Külföldön viszont... egyik barátom úgy fogalmazott (igen Zoli rólad van szó), hogy az utolsó fehérneműmet is könyvre áldoznám. :) Erre volt a válaszom, hogy nekem valószínűleg megérné akkor is :) Nem cigarettázom, nem iszom alkoholt, és nem élek drogokkal. Helyette viszont könyvfüggő vagyok :D 

Na de visszatérve a Papírpénzre, mint olvasmányra! Izgalmas, cselekményei fordulatosak, hasonlóan magával ragadó mint a többi Folett könyv, viszont a politikai szál valahogy nem igazán tetszett. Talán azért mert gyűlölöm hogy sokszor még a csapból is a politika folyik. Az egész történet 24 óra leforgása alatt zajlik, és több szálon futnak a cselekmények. Bár nem túl rózsás a befejezés, és eléggé gyorsan befejeztem a könyvet, úgy gondolom, elgondolkodtató, és élvezhető olvasmány. Volt olyan kérdésem, ami válasz nélkül maradt, de lehet jobb is így. Gondolkodásra készteti az olvasót! Mindvégig fenntartja az érdeklődésünket, és szórakoztat, kikapcsol. 

Pontozás: 10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése